روبیک

من این وبلاگ را درست کردم تا شما را با روش های مختلف حل مکعب روبیک در ابعاد مجتلف را آموزش دهم

روبیک

من این وبلاگ را درست کردم تا شما را با روش های مختلف حل مکعب روبیک در ابعاد مجتلف را آموزش دهم

من این وبلاگ را درست کردم تا شما را با روش های مختلف حل مکعب روبیک در ابعاد مجتلف را آموزش دهم

بایگانی
پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۴۹ ق.ظ

راه حل درست کردن مکعب روبیک 5*5

رای فهم این قسمت آموزش مقدماتی روبیک 4×4 رو بخونین.

برای فهم الکوریتم ها به دادن همین عکسا اکتفا میکنم.

rw (little)  r(little)  R2  Rw  R
r’ r R2

R’

R

 برای ادامه ی آموزش به ادامه ی مطلب بروید..........

برای درست کردن وسطا ازاین دوتا الگوریتم استفاده کنین:

 02  01
r’ F’ l’ r U r U’ l r’

r U r’ U r U2 r’

 

حالا لبه هارو مثل 4×4 جفت کنین و در قسمت آخر که دو تا لبه میمونه از الگوریتم های زیر استفاده کنین.

اگر اونایی که همرنگ هستن یک طرف نبودن با الگوریتم زیر بیارینشون یک طرف.

03

r’ U2 r2 U2 r U2 r’ U2 r U2 r2 U2 r’

بعد که همرنگ ها رفتن یک طرف با این الگوریتم (اگر چپه هستن)، بچرخونینشون.

04

r2 B2 U2 l U2 r’ U2 r U2 F2 r F2 l’ B2 r2

حالا روبیک شکل 3×3 هست و حل میشه. از حالات خاص آخر (که در 4×4 داشتیم) خبری نیست.

  • رسول محمدی

نظرات  (۱)

ریدین بااین اموزشتون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی